speerkestrip.reismee.nl

Donderdag 22/9 Bezoek Markt en bezoek vulkaan Quilotoa

Olla

Blik op de weg in Ecuador

Ging vandaag naar de Vulkaan Quilotoa , werd om 6.30uur netjes afgezet door Rene en hebben nog een koffie gedronken.

So far so good , de chauffeur was wat laat maar de reden werd wel duidelijk.

Had bijna niet geslapen , met gevolg dat we onderweg eerst een aanrijding kregen met een motorrijder , er werd doorgereden maar was wel schade aan het busje. Had nog wel contact met motorrrijder via het raam maar daar bleef het bij. We werden wel een beetje angstig en niet onterecht

Daarna is hij nog bijna 3 keer van de weg geraakt Zijn ogen vielen steeds dicht van de slaap

Ik heb contact gehad via telefoon met Rene en hij met reisburea , we hebben gevraagt met spoed of hij wilde stoppen , na een tijdje begreep hij het wel. We zijn gestopt bij een benzine station

We werden gebeld dorr Rene en we zouden bij het Hostal waar we vertrokken voor onze tocht een andere chauffeur krijgen dat was onze eis , toen we daar aankwamen begonnen ze opgelucht te klappen

Dit hoop ik nooit meer mee te maken , we zaten om 12.00 uur nog te beven , maar na een andere chauffeur en bezoek aan 3 verschillende prachtige markten vergaten we het snel , en gingen we genieten .

Na een lange tocht en een lekkere lunch gingen we afdalen naaar de Vulkaan met het meer.

Dit was prachtig de afdaling daarna de beklimming terug , blijft het hier zwaar maar we hebben het weer gehaald.

Na bezoek van een boerengezin dat leeft in de bergen waren we terug om 20.00 uur.

We krgen cake en Thee en daarna bleven we met 6 man over van onze groep.

En hebben we ons avondeten lachend en met veel pezier afgesloten.

Ondanks alles een mooie , zware en gedenkwaardige dag in Ecuador.

Nu is het vrijdag en ga ik dadelijk paardrijden vanmiddag word ik weer opgehaald door onze Nederklandse betrouwbare Chauffeur Rene ...

Gr Peter