speerkestrip.reismee.nl

Dinsdag 20-9-2011 vulkaan Pichincha kabelbaan + centrum Quito

Olla

Vanmorgen wezen trainen met Rene , ik mountinbike en Rene lopend , trainen marathon Ehv.

Was een andere ronde wel weer leuk , maar het werd oderweg onderbroken.

Rene was vergeten dat de rijst opstond ,, dus ik op mountibike in een sprint richting de keuken van de Fam Vendrig.

Gelukkig voor ons en de rijst was het optijd , en hebben we er s'middags met de lunch van genoten.

Daarna naar de vulkaan Pichincha , die je kunt berieken via een kabelbaan vanuit Quito.

Helaas was het rustig en ook bewolkt , maar ondanks dat was het een prachtig uitzicht uniek in de wereld denk ik.

Onderweg zaten 2 engelse bij ons in de kabelbaan de jonge had last van de hoogte , niet zo pretitg als je naar Ecuador komt.

Daarna zijn we richting centrum quito gereden om het plein te beoeken waar alle backpackers samenkomen en waar alle reisbureaus zitten , daar hebben we genoten van een taco en een pintje.

Was weer een leuke en gezellige dag in het zonnige Ecuador .

Gr Peter Rene en Helen

Maandag 19 - 9 Hotsprings + Amazone

Olla

Vandaag lekker wezen badderen in Hotsprings ( warm water recht uit de berg in speciale baden ) echt heerlijk.

Daar kwamen we ook mensen tegen die bij me in het vliegtuig zaten , was wel leuk.

Nederlanders kom je overal tegen , zei de Pa van Helen.

Daarna zijn we een lange weg richting de amazone gereden dat merk je direct aan de temperatuur.

Verder gaat alles lekker weer is echt hier echt afwisselend , 4 seizoenen op een dag.

Groeten Peter , Rene en Helen

Zondag 18- 9 Kerk + Evenaar

Hallo

Vandaag was het zondag dus een bezoekje aan de kerk hoort erbij.

Dan ook meteen de vroege om 7.30 uur het was een mooie mis , was voor mij een tijdje geleden.

Daarna ontbijten en Rene had nog wat werk te doen , dus heb ik de tijd doorgebracht met wat rusten en muziek luisteren , na de tocht van gisteren had ik het wel nodig.

In de middag hebben we bij de militairen gegeten , daar heb je voor een klein bedrag , een 4 gangen menu .

Daarna zijn we naar de Mitad Del Mundo , of te wel het midden van de wereld ( Evenaar ) gereden , prachtig om er te zijn klein park waar een rode lijn ( evenaar ) loopt , daar hebben we uitleg en een paar testjes gedaan. Mooi om tezien wat de zwaartekracht met je doet.

Daarna nog naar de vulkaankrater van La Rinconada geweest ook weer mooi.

Weer een mooi dag in Ecuador

Gr Rene Helen en Peter

Zaterdag cotopaxi

Olla

Vandaag met Rene naar de Vulkaan Cotopaxi geweest en het park wat erbij hoort.

Was een heel mooi park met verschillende hoge bergen waaronder de Vulkaan Cotopaxi.

Je kunt er met de auto tot een hoogte komen van 4500 mtr , al vrij hoog.

Dan kun je een klin maken naar de berghut op 4810 mtr , nou ik heb het geweten.

Maar we hebben het gehaald , werd geholpen door Rene en meteen in het begin door een jongen en een meisje uit Ecuador.

Ze stonden later boven te wachten , Rene was vooruit gelopen als ingeburgde ecuadoriaan was hij allang boven , maar hij was een perfecte coach.

En heeft het laatste stukje gefilmt.

Blij dat ik het gehaald heb, maar een mooie ervaring rijker , en mijn rekord van Oostenrijk is uit de boeken.

Verder alles ok en straks komen de foto's , Vooral Rene heeft er van de tocht.

Groeten Peter

Donderdag Parkje + Saungolqui

Vandaag een redelike rustige dag met Rene vanmorgen naar een parkje geweest waar de mensen kunnen trainen , daar was een atletiekbaan en zwembad. Gaan we nog een keer zwemmen.

Zijn er met de taxi heen gegaan 2 dollar en lopend terug gegaan , konden we rustig de buurt verkennen en foto's maken.

Daarna na naar het leuke dorpje Saungolqui geweest echt leuk en de plaatselijke markt .

verder relaxen het weekend gaan we naar de vulkaan Cotopaxi .....

verder alles ok , slapen kun je hier als de beste ...............................

Tongue out

Gr Peter en Rene en Helen

De eerste Dag

Hallo

Gisteren met Rene naar een groot winkelcentrum vlakbij geweest echt groot en mooie winkels en dit was nog niet eens de grootste , daarna lekker geeten.

Gisteren redelijk optijd naar bed 20.00 uur en was vanmorgen 7.30 uur eruit goed geslapen nergens last van.

Vanmorgen met Rene ( ik met mountinbike ) wezen sporten , Rene traint voor Halve Marthon van Eindhoven. Zijn half uur weggeweest , het is redelijk klimmen maar daarna ook weer relaxed dalen.

Na half uur terug ging goed , Rene had nog nooit zo snel gelopen , ging lekker met de Mountinbike.

Daarna lekker in de tuin gezeten en wat boekjes gelezen , this nu 12 uur en vanmidag gaan we als Helen terug is met de auto naar het oude Quito centrum.

Verder alles ok het mooiste gaat allemaal nog komen , en zwagertje ben maar niet bang voor de natuurfoto's die gaan er echt wel komen.

Weer is lekker nu bewolkt maar de temperatuur is prima.

Groeten en tot de volgende keer Peter en Rene en Helen

Aankomst in Quito

Hallo

Reis is goed verlopen , was lang maar ging goed.

Maar de trein ( thalys ) had vertraging , was wel lekker snel de HSL.

30 min later op schiphol , maar dus ook korter wachten.

Aangekomen , ging ik inchecken . Ze vroeg of ik via zweden was gekomen ? Want zo stond het in het systeem. Uiteraard niet via Antwerpen ben ik gekomen.

Na lang bellen was het goed ik was vertrokken vanuit Antwerpen , daarna ging het goed.

Had mooie plek geen mensen achter me , alleen een japans meisje die al sliep voordat we vertrokken. En een meisje uit Amsterdam en Breda die een tocht van 30Dgn ging maken.

Verder leuke mensen aan boort , goed eten en lekker geslapen , even uitstappen in Bonaire 0.45 min was 28 Gr om 03.00 uur s 'nachts.

Daarna ging het vlekkeloos , werd netjes opgewacht door Rene mijn Nederlandse vriend en gids , ik was er om 9 uur. Dus bijna 23 uur onderweg , 16.30 thuis vertrokken.

Toen naar huis gereden , en kreeg wat ik verwachte het echte zuid amerikaanse gevoel.

Het weer is perfect en de rest wachten we af.